Posjeti Jasku!

Kreće modernizacija i gradnja željezničke pruge

Kreće modernizacija i gradnja željezničke pruge

Realizacija najvećeg infrastrukturnog projekta u povijesti moderne Hrvatske počela je potpisivanjem ugovora o modernizaciji i gradnji prve dionice željezničke pruge Zagreb - Rijeka.

Realizacija najvećeg infrastrukturnog projekta u povijesti moderne Hrvatske počela je potpisivanjem ugovora o modernizaciji i gradnji prve dionice željezničke pruge Zagreb - Rijeka. Svoj su potpis u četvrtak u Karlovcu na njega stavili predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica Ivan Kršić i direktor Strabaga Veljko Nižetić.

Potpisivanju ugovora nazočio je i predsjednik Gradskog vijeća Grada Jastrebarskog Leon Bastašić.

Riječ je o dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac, dugačkoj 44 kilometra, a vrijednost ugovora je 1,7 milijardi kuna bez PDV-a. Kako doznajemo, ovih bi dana za nju trebala biti izdana i građevinska dozvola. Prema najavama, gradnja dionice trebala bi početi u listopadu, i to istodobno na tri lokacije, a rok za završetak radova je 30 mjeseci. Ukupna vrijednost projekta je 2,7 milijardi kuna.

Europska komisija još je prije dvije i pol godine odobrila sufinanciranje ovog projekta sa 85 posto sredstava. Radovi obuhvaćaju rekonstrukciju postojećeg i gradnju novog kolosijeka, rekonstrukciju nekoliko postojećih kolodvora i stajališta, ugradnju novih signalno-sigurnosnih uređaja itd. Rekonstrukcijom postojećeg i gradnjom drugog kolosijeka ova će dionica biti osposobljena za najveću dopuštenu brzinu 160 km/h, izuzev na području Mavračića, Jastrebarskog i Karlovca, gdje će ona biti 120, odnosno 140 km/h zbog prostornih ograničenja.

Pruga Zagreb - Karlovac dio je projekta gradnje nizinske pruge od Rijeke do Botova na granici s Mađarskom te je njegov najsloženiji i najskuplji dio. Procjenjuje se da bi modernizacija i gradnja cjelokupne pruge od Zagreba do Rijeke mogla završiti 2035. godine, a procijenjen trošak tog pothvata je oko 2,8 milijardi eura. Osim dionice Hrvatski Leskovac - Karlovac, riječ je o dionicama Karlovac - Oštarije, Oštarije - Škrljevo i Škrljevo - Tijani - Rijeka.

Najsloženiji i najskuplji dio je od Karlovca do Rijeke, na dužini od 110,5 kilometara. Pruga prolazi izrazito složenim terenom te se na dijelu od Karlovca do Rijeke planira gradnja čak 21 mosta i vijadukta, 19 tunela i galerija. Koliko je projekt složen, najbolje govori podatak da je od 120 kilometara pruge, čak 69,5 kilometara u tunelima te na vijaduktima i mostovima. Ukupna dužina tunela bit će 56,7 kilometara.

Kako će iz sigurnosnih razloga svaki od njih imati dvije cijevi, trebat će iskopati ukupno 113,4 kilometra tunela! Najznačajniji su tuneli koji prolaze kroz planinski masiv Kapela, dugački 9,3 i 14,5 km, a najduži vijadukt, Tounjčica, dugačak je 2,3 km. Najteža dionica ove pruge je ona od Oštarija do Škrljeva, koja uključuje i 72,2 kilometara dionice Skradnik - Drežnica - Tijani, koja se nastavlja na dionicu Karlovac - Skradnik.

Nazad

Panoramska šetnja

Kamere uživo

Vrijeme u Jaski

  • 21°C
  • Vj. 1km/h
  • Vl. 100%
Prognoza za 6 dana

Pošaljite E-razglednicu iz Jastrebarskog

Instagram Facebook

Pratite nas i na društvenim mrežama!